Social Media
Management

« De gouden regel: Aanwezig zijn daar waar de doelgroep zich bevindt, met authentieke content. »

Voor de opkomst van social media was de communicatie van bedrijven naar hun klanten of potentiële klanten voornamelijk éénzijdig. Het was in principe alleen het merk dat het woord nam richting zijn klanten. Met de introductie van social media is dit landschap volledig veranderd; iedereen kan zich uitspreken.

Dit betekent dat bedrijven hun communicatiestrategieën moeten herzien om authentieke en oprechte dialogen aan te gaan met hun doelpubliek. Het navigeren op social media vormt een significante uitdaging voor bedrijven. Ze moeten beslissen welke kanalen ze willen inzetten, aantrekkelijke en creatieve content ontwikkelen en hun beoogde doelgroepen effectief aanspreken.

Het 5-stappenplan
van Social Media
Management

01.

De ontwikkeling van een digitale strategie

Wij vertalen uw bedrijfsdoelstellingen naar social mediadoeleinden door middel van een op maat gemaakte digitale strategie. Samen bepalen we uw objectieven, uw doelgroep, tone of voice, frequentie van publicatie, succesindicatoren en we bepalen op welke platformen u aanwezig moet zijn.

02.

Opstellen van een maandelijkse redactionele kalender

Zodra de strategie is bepaald, is het tijd voor actie: contentcreatie!

Elke maand maakt ons team van adviseurs een redactionele kalender: creatieve ideeën via brainstorming, creatie van visuals, meertalige copywriting… Content is HET fundament van je digitale strategie.

03.

Publiceer & optimaliseer

Eens de kalender gevalideerd is, plannen wij de publicaties van de maand in en boosten wij deze met een vooraf bepaald budget.

Vraagt u zich af waarom het belangrijk is om publicaties te boosten? Stel je voor; je ontwerpt een uniek meesterwerk maar je sluit het op in een kast: niemand zal het ooit kunnen bewonderen! Voor de publicaties op uw pagina geldt net hetzelfde! Zonder boosting zal uw publicatie slechts gezien worden door een deel van de mensen die uw merk al volgen, terwijl je met een budget een veel grotere doelgroep kunt bereiken en dus een veel betere zichtbaarheid krijgt.

04.

Conversatie Management

Om dicht bij je doelgroep te staan, moet je een band met hen creëren via he netwerken; actief reageren op opmerkingen en berichten en zelfs de stories van je community delen.

Dankzij onze expertise weten we hoe we dagelijks op alle interacties moeten reageren om die relatie band met je community te versterken.

05.

Evaluatie en advies

Rapportering is een essentieel element om het succes van een digitale strategie te evalueren.

Wij ontwikkelen uitgebreide rapporten om de resultaten te evalueren en geven je aanbevelingen voor voortdurende prestatieverbetering?

Wil je een andere dimensie geven aan je communicatie op social media? Maak dan een afspraak met een van onze experts!

voorgaande projecten

Ontdek hoe we onze klanten hebben bijgestaan in hun Social Media, Social Ads, SEO en Web Design strategieën.

finance

Een social Media strategie om de zichtbaarheid van GRENKE’s B2B klanten te vergroten.

Meer weten

AUTOMOTIVE

Een social media-strategie om de bekendheid van ACB-dealers te vergroten.

Meer weten

food

Social Media content om Fisherman’s Friend meer bekendheid en betrokkenheid te geven.

Meer weten

Onze blogposts