SEA: Wat is het en wat zijn de voordelen?

BY AUDRIC BEUDIN
SEA

SEA is het acroniem voor Search Engine Advertising. SEA wordt vaak gelinkt aan Google Ads, het advertentienetwerk van Google, de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Als adverteerder probeer je tegen betaling zichtbaarheid te krijgen op trefwoorden die verband houden met je producten en/of diensten om relevante advertenties aan je doelgroep te tonen en op die manier de zichtbaarheid, bekendheid, traffic, verkoop en het genereren van leads te vergroten.

SEA verhoogt je zichtbaarheid en merkbekendheid

Om een kans te maken potentiële klanten naar je website te trekken, moet je eerst en vooral goed vertegenwoordigd zijn in de zoekresultaten. Gewoon een website ontsluiten, volstaat niet om voldoende traffic te garanderen om nieuwe klanten aan te trekken. SEA biedt de mogelijkheid om op een bevoorrechte plaats in Google (vóór de natuurlijke resultaten en aan het einde van de pagina) aanwezig te zijn op zoekopdrachten die verband houden met de activiteit van het bedrijf.

Met Google Ads betaal je (meestal) per actie

In SEA wordt de adverteerder in de meeste gevallen pas gefactureerd wanneer de gebruiker een actie heeft uitgevoerd. Op de resultatenpagina’s en bij Google-partners wordt de adverteerder gefactureerd per klik, op YouTube per weergave. Als de gebruiker besluit niet op de advertentie te klikken of de video niet af te spelen, geniet de adverteerder van gratis zichtbaarheid.

SEA: Wees even zichtbaar als je concurrentie

Veel van je concurrenten doen aan SEA. Als je hun voorbeeld niet volgt, zal je logischerwijs minder zichtbaar zijn op Google dan zij.

Door te kiezen voor een effectieve SEA-strategie, kan je probleemloos de concurrentie aangaan.

Genereer een gekwalificeerd publiek op je website met relevante en gerichte berichten

Aangezien je de zoekwoorden kiest waarop je te vinden wilt zijn, en door een goede optimalisatie van je campagnes, ben je precies daar zichtbaar waar je verwacht wordt.

Controleer je budget met Google Ads

Een van de sleutelwoorden van Google is controle. Het is inderdaad heel gemakkelijk om je uitgaven te volgen, een limiet te bepalen, je budgetten te verhogen en te verlagen. Google informeert je wanneer een bepaald bedrag is bereikt.

Maak een snelle start met SEA

Een campagne lanceren op Google Ads kan heel snel gaan. Het duurt inderdaad maar een paar klikken om je account en je eerste campagne aan te maken.

Bij socialsky kunnen de eerste impressies zelfs al binnen een dag na de lancering van je SEA-campagnes verschijnen! Dit zorgt ervoor dat je campagne snel en effectief wordt opgevolgd door een team van SEA-experts.

"Wil je een campagne op Google Ads lanceren om verkoop en leads te genereren? Contacteer Socialsky "

Deel dit artikel