Community management om de zichtbaarheid en de betrokkenheid van Westland te versterken.

retail

Doelstellingen

Westland Shopping is een groot winkelcentrum gevestigd in Anderlecht (Brussel) sinds 50 jaar.

Het doel van Westland was om haar community op sociale media enerzijds te laten groeien en anderzijds om er een connectie mee te krijgen, vooral via belangrijke momenten (winkelopeningen, animatie tijdens feesten, …).

Onze aanpak

Om dit doel te bereiken hebben onze socialsky adviseurs een strategie ontwikkeld die verschillende fasen omvat:

  • Definitie van een Social Media strategie waarbij we de doelstellingen, de targets, de content pijlers, de tone of voice en de creatieve ideeën voor de publicaties en hun verschillende formats definiëren.
  • Opstellen van een maandelijks redactioneel schema van minimaal 16 posts op Facebook en Instagram en boosting op relevante targets.
  • Beheer van de berichtgeving via de mobiele applicatie door een maandelijkse kalender te bepalen van 4 notificaties.
  • Conversation management en dagelijks beheer van de sociale accounts.
  • Implementatie van een rapportage om de gevolgde strategie te evalueren.

Resultaten

Sinds februari 2020 groeien het publiek en de gemeenschap van het Westland gestaag dankzij de gevarieerde, kwalitatieve en creatieve inhoud van de publicaties.

  • Engagement: +100%
  • Fanpagina: 34.985, +40%
  • IG volgers: 3.883

Ontdek al onze realisaties