Een e-mailstrategie om health professionals te bereiken voor Solidpharma

PHARMACEUTICALS
E-mail Marketing

Doelstellingen

Solidpharma is een bedrijf dat voedingssupplementen vervaardigt die in België in de apotheek worden verkocht.

Het bedrijf wilde zijn B2B-publiek van apothekers en artsen bereiken met zowel een wetenschappelijke als promotionele boodschap via e-mails die automatisch konden worden verzonden vanaf de e-mailadressen van hun vertegenwoordigers.

Onze oplossingen/Onze aanpak

  • De ontwikkeling van een e-mailstrategie via Mailchimp
  • De creatie van sjablonen voor nieuwsbrieven en promotionele e-mails
  • De implementatie van personalisatie bij het versturen van e-mails
  • De ontwikkeling van mobielvriendelijke ontwerpen
  • Post-campagne rapportage en aanbevelingen.

Resultaten

  • Gemiddelde deliverability rate: 99.1%
  • Gemiddelde open rate: 40% (15% hoger dan het sectorgemiddelde)
  • Gemiddelde doorklikratio: 3%

Ontdek al onze realisaties