Een e-mailstrategie om health professionals te bereiken voor Solidpharma

PHARMACEUTICALS
E-mail Marketing

Doelstellingen

Solidpharma is een bedrijf dat voedingssupplementen creëert en verkoopt in apotheken in België.

Het doel van het bedrijf was om haar B2B-publiek, bestaande uit apothekers en artsen, te bereiken door middel van zowel wetenschappelijke als promotionele berichten via e-mails die automatisch vanuit de e-mailadressen van hun verkopers kunnen worden verzonden.

Onze oplossingen/Onze aanpak

  • Ontwikkeling van een e-mailmarketingstrategie via Mailchimp:
  • Creatie van sjablonen voor nieuwsbrieven en promotionele e-mails.
  • Implementatie van personalisatie bij het verzenden van e-mails.
  • Ontwikkeling van mobielvriendelijke designs.
  • Reporting en aanbevelingen na de campagnes.

Resultaten

  • Gemiddelde bezorgbaarheid: 99,1%
  • Gemiddeld openpercentage: 40% (15% hoger dan het sectorgemiddelde)
  • Gemiddeld klikpercentage: 3%

Ontdek al onze realisaties