Social media content om op te vallen en engagement te creëren bij een jonger publiek.

food

Doelstellingen

Fisherman’s Friend is een Engels merk van gearomatiseerde pastilles die worden verkocht in supermarkten en benzinestations. Het doel was tweeledig:
1/ Het vergroten van de naamsbekendheid en het uitbreiden van de gemeenschap naar een jonger publiek.
2/ Het creëren van meer originele content met een leuke en eigenzinnige toon.

Onze aanpak

Om deze doelstellingen te bereiken, hebben onze socialsky-experts een strategie ontwikkeld die verschillende fasen omvat:

  • Ontwikkeling van een Social Media-strategie waarin doelstellingen, doelgroepen, contentpijlers, de tone of voice en creatieve ideeën voor berichten en hun verschillende formaten worden gedefinieerd.
  • Opstellen van een maandelijkse redactionele planning met 4 berichten op Facebook en 3 berichten op Instagram.
  • Het promoten van de berichten bij relevante doelgroepen.
  • Conversatiemanagement en dagelijkse beheer van de social media-accounts.
  • Implementatie van rapportage om de ingezette strategie te evalueren.

Resultaten

  • Engagement: +184%
  • Fanpagina: 5,3 K
  • IG volgers: 581
  • IG Audience Growth: +100%

Ontdek al onze realisaties