Een social media-strategie om de bekendheid van ACB-dealers te vergroten

AUTOMOTIVE

Doelstellingen

ACB is autodealer van het merk Volvo en heeft verscheidene dealers in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

De doelstelling was tweeledig:

1/ De bekendheid en zichtbaarheid van elk dealerbedrijf vergroten

2/ De conversie van het Volvo Selekt-aanbod (tweedehandswagens) naar een bepaald publiek bevorderen.

Onze aanpak

Onze Socialsky-experts werkten een meervoudige strategie uit:

  • De uitwerking van een Social Media strategie met gedefinieerde doelstellingen, targets, content pijlers, tone of voice en creatieve ideeën voor de publicaties en de verschillende formaten.
  • Het opstellen van een maandelijkse kalender van 4 posts op Facebook & Instagram met boosting op relevante targets.
  • Conversatie beheer en dagelijks management.
  • Implementatie van een dashboard om de gekozen strategie te evalueren.
  • Het opzetten van een Social Ads « always-on » component om tijdens verschillende sleutelmomenten gedurende het jaar actief te zijn.

Resultaten

  • Bereik: +136%
  • Engagement: +35%
  • Reacties op posts: 5000, +174%
  • Impressies: 6,52M, +245%

Ontdek al onze realisaties