Social Media
Management

« De gouden regel: Wees aanwezig waar je doelgroep is met authentieke inhoud. »

Vóór de komst van sociale netwerken communiceerden bedrijven met hun klanten of prospects via eenrichtingsverkeer. Alleen het merk kon immers met zijn klanten praten.

Dankzij de social media kan iedereen zijn stem laten horen. Bedrijven moeten zich dus aanpassen om een authentieke en oprechte dialoog met de verschillende communities tot stand te brengen.

De digitale aanpak op sociale netwerken is een grote uitdaging voor bedrijven; kiezen welk(e) netwerk(en) ze willen activeren, impactvolle en creatieve inhoud creëren en de juiste doelgroepen bereiken.

Het 5-stappenplan
van Social Media
Management

01.

De ontwikkeling van een digitale strategie

Wij vertalen jouw bedrijfsdoelstellingen naar sociale mediadoeleinden door middel van een op maat gemaakte digitale strategie. Samen bepalen we je objectieven, je doelgroep, tone of voice, frequentie van publicatie, succesindicatoren en we bepalen op welke platformen je aanwezig moet zijn.

02.

Opstellen van een maandelijkse redactionele kalender

Zodra de strategie is bepaald, is het tijd voor actie: contentcreatie!

Elke maand maakt ons team van adviseurs een redactionele kalender: creatieve ideeën via brainstorming, creatie van visuals, meertalige copywriting… Content is HET fundament van je digitale strategie.

03.

Publiceer & optimaliseer

Eens de kalender gevalideerd is, plannen wij de publicaties van de maand in en boosten wij deze met een vooraf bepaald budget.

Vraag je je af waarom het belangrijk is om publicaties te boosten? Stel je voor; je ontwerpt een uniek meesterwerk maar je sluit het op in een kast: niemand zal het ooit kunnen bewonderen! Voor de publicaties op je pagina geldt net hetzelfde! Zonder boosting zal je publicatie slechts gezien worden door een deel van de mensen die je merk al volgen, terwijl je met een budget een veel grotere doelgroep kunt bereiken en dus een veel betere zichtbaarheid krijgt.

04.

Conversatie Management

Om dicht bij je doelgroep te staan, moet je een band met hen creëren via he netwerken; actief reageren op opmerkingen en berichten en zelfs de stories van je community delen.

Dankzij onze expertise weten we hoe we dagelijks op alle interacties moeten reageren om die relatie band met je community te versterken.

05.

Evaluatie en advies

Rapportering is een essentieel element om het succes van een digitale strategie te evalueren.

Wij ontwikkelen uitgebreide rapporten om de resultaten te evalueren en geven je aanbevelingen voor voortdurende prestatieverbetering?

Wil je een andere dimensie geven aan je communicatie op social media? Maak dan een afspraak met een van onze experts!

Onze realisaties

Ontdek hoe we onze klanten hebben bijgestaan in hun Social Media, Social Ads, SEO en Web Design strategieën.

retail

Community management om de zichtbaarheid en betrokkenheid van Westland te versterken.

Meer weten

AUTOMOTIVE

Een social media-strategie om de bekendheid van ACB-dealers te vergroten.

Meer weten

food

Social Media content om Fisherman’s Friend meer bekendheid en betrokkenheid te geven.

Meer weten

Onze blogposts